יום רביעי, 17 בפברואר 2016

עין עקב- פנינה בלב מדבר

אחד המעיינות הקסומים והיפים ביותר בנגב הינו עין עקב תחתון. מעיין זה הוא למעשה שכבה בתוך סלעי הגיר של רמת עובדת והשחייה בו היא חווייה מיוחדת במינה ומאוד מומלצת!
איך מגיעים: מבאר-שבע נוסעים דרומה בכביש מס' 40. פונים עם הכביש שמאלה בצומת טללים, וימנה בצומת חלוקים. חולפים על פני הפניה לקיבוץ שדה בוקר, ולאחר 3 ק"מ פונים שמאלה בעקבות השילוט לקבר בן גוריון ועין עובדת עד שמגיעים לנקודת התשלום בכניסה לשמורה .
את המסלול אנו מתחילים במפגש שבילים על כביש הגישה לגן הלאומי עין עבדת. מנקודה זו נתחיל ללכת בשביל הרחב המסומן באדום לכיוון מזרח. ההליכה בשביל ארוכה ומתישה מעט, אך איננה קשה. לאחר כ-3.5 קילומטר של הליכה, נגיע למפגש עם שביל רחב נוסף המסומן בכחול, שנפנה בו ימינה ונמשיך ללכת באותו האופן, הפעם בערוצו של נחל עקב, כ-2 קילומטר נוספים. כעבור 2.5-2 שעות הליכה בסך הכול, נגיע לרחבת עפר, שבה חונים בדרך כלל רכבי שטח, ושממנה נותרו כ-15 דקות הליכה קלה אל המעיין.
הנןף שנגלה לפנינו הוא מקסים ואנו מגיעים לבריכה עגולה, יפה ועמוקה, שמלאה במים בכל ימות השנה. המים שבבריכה הרחבה מעט מליחים, קרים ועמוקים, ומומלץ מאוד להיכנס אליהם בזהירות בגלל סכנת החלקה.

 
 לאחר הרחצה בבריכה, חוזרים מעט על עקבותינו, ומיד לאחר 2 דקות נפנה שמאלה ונטפס אל מדרגת הסלע שמעלינו. כאן נפגוש בשביל מסומן בירוק, שנפנה בו ימינה (מערבה) לעבר מעלה דבשון ונתחיל לטפס על סלע הגיר הלבן. לאחר כ-15-10 דקות של עלייה נגיע לראש מעלה דבשון, שממנו נשקף נוף מקסים.
אחרי שנסיים להתפעל מהנוף, נמשיך ללכת בשביל לכיוון צפון-מערב, ולאחר כ-3 קילומטר (כשעה ורבע של הליכה) נגיע לתצפית נהדרת נוספת הפעם על בקעת נחל צין ועל מדרשת שדה בוקר שמאחוריה. מכאן נותרו כ-2 קילומטר נוספים, שראשיתם בעלייה מתונה אל קו הרכס, והמשכם בירידה מעט תלולה אל כביש הגישה לגן הלאומי עין עבדת נקודת הסיום של המסלול, שם ממתינים הרכבים.
המסלול אורך כ- 10 ק"מ וההליכה לוקחת בדרך כלל בסביבות 5-6 שעות. יש להתכונן לכך מראש בעיקר לאור העובדה כי מחשיך מוקדם.

פעילות מעניינת באזור:
"החבית השורקת" – אחת האטרקציות המדהימות באזור. זהו פתח של קידוח מים מסוף שנות השבעים, לעומק של 800 מטר. אבנים המושלכות לתוך הפיר נופלות במשך כמה שניות ויוצרות צלילים מדהימים של שריקות בדומה לשריקות של קליעים- פשוט מדהים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה